.
El misteri del robot trist. Una aventura robòtica
Sessions:
2
Lloc:
Al centre
Máxim per aula: Grup Aula
Destinataris
Primària 1 |
Primària 2 |
Primària 3 |
Primària 4 |
Primària 5 |
Primària 6 |
Responsable/s
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
ODS 4. Educació de qualitat
ODS 9. Indústria, innovació i infraestructures
ODS 11. Ciutats i comunitats sostenibles
Descripció
El nostre petit grup de hackers haurà d’afrontar una nova missió, construint i programant uns robots que per alguna estranya raó (que haurem de descobrir), es bloquegen i es posen tristos cada cop que ens hi acostem.
Objectius
Mostrar les possibilitats de la Robòtica Educativa com a eina d'aprenentatge transversal en les competències STEAM
(acrònim en anglès de Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques), mitjançant un projecte pràctic dividit en 2 sessions.
Continguts
Conceptes:
Procediments:
Mètode científic
Pensament computacional i crític
Construcció d' un robot (Mecànica)
Disseny del seu control (Programació)
Actituds:
Treball en equip
Creativitat
Relació saludable amb la tecnologia
Metodologia
Abans:
Es facilitarà tota la informació prèvia
necessària per a garantir la bona marxa de les 2 sessions.
Durant:
La sessió serà totalment pràctica, treballant de forma col·laborativa en grups reduïts i després compartint els resultats amb la resta de la classe.
Després:
El projecte deixa una porta oberta per a reflexionar sobre el paper dual que la tecnologia i especialment la robòtica, té a la nostra societat, ple d’oportunitats i amenaces.
segons l’ús que en fem d’ella.
Recursos
Observacions
Si és possible es recomana seleccionar les 2 sessions de 60 min consecutives,
|